لامپ





دست هایش زیر سرش بود و چشم هایش را به سقف اتاق و یک لامپ 200 واتی آویزان شده با یک سیم دراز و بی قواره سفید و مشکی دوخته بود که باد هی از لا به لای پرده توری می خورد به آن و تکان اش می داد. هوای تاریک و داغ تابستان می دوید توی اتاق و سر می خورد روی سرش ، افکارش و رویاهایی که برای داشتن آن ها تلاش کرده بود.



صدای خندیدن و حرف زدن و جر و بحث بر سر فوتبال، آن طرف تر صدای یک زن می پیچید توی فضا که دنبال نخ نارنجی می گشت که توی جا نخ و سوزنی پیدایش نکرده بود.



دانه های عرق روی صورت سردش نشسته بود و باد داغ به جان عرق ها و صورتش افتاده بود ، لامپ آویزان مانند پاندولی ، جلوی چشم اش نوسان می کرد و او را تا انتهای رویاهایی که داشت می برد ، تا انتهای رویا هایی که می دانست دیگر نه زمانی برای رنگ دادن به آن ها برای اش مانده و نه توانی.



آرزوی داشتن یک خانه ، یک خانواده که بنشینند دور هم و شاد باشند ، گاهی بر سر چیز های کوچک جر و بحث کنند اما نهایت اش خوشبخت باشند توی ذهنش با صدای آن زن که می توانست مادرش باشد و آن هایی که داشتند فوتبال می دیدند در نقش پدر و برادر های اش. اما جز سکوت چیزی نبود ، هر چیزی بود صداهای موهوم نوعی شادی بود که همیشه آرزو داشت در آغوش پدر و مادر احساس اش کند.



باد داغ خورد توی لامپ آویزان از سقف ، نورش را برد ، چشم هایش توی تاریکی سیاه شد ،پیش خودش فکر کرد مرگ انگار باید این شکلی باشد. دستش را که درد می دوید توی اش از زیر بالش بیرون آورد و روی سرش کشید که به خاطر آن همه دارو و زهرمار عجیب و غریب برای این مرض خالی از مو بود. با خودش فکر کرد دیگر نه زمانی برای رنگ دادن به رویاها مانده و نه توانی



نظرات

  1. وقتی نوشته هایت را می خوانم همینطور حس نوشتن سرازیر می شود توی مغزم .

    پاسخحذف
  2. http://www.tildaslife.blogspot.com/
    این را کاملااز یادت بردی ! حتی جواب نظر هاش(ـ م ) هم نمی دی !

    پاسخحذف
  3. شاید بهتر است که بلاگ اسپات رو ول کنی و به سراغ بلاگفا بیایی. بد نیست. چون الان قالب وبلاگت خرابه. اسکرول افقی زیادی داره.
    مطلبت شما جالب بود

    پاسخحذف
  4. حالا اگر تمام این چیزهایی که حسرت داشتنشان را در سرش می پروراند داشت چه کار می کرد؟ هیچی...بدون توجه به همه ی آنها می نشست دوباره حسرت تراشی می کرد برای چیزهای دیگری که ندارد!
    یک بدبختی بیشتر ما آدم ها همین است...

    پاسخحذف

ارسال یک نظر

پست‌های پرطرفدار